BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday 28 February 2012

Bingkisan Hati



Sesungguhnya aku amat serba salah untuk membuat keputusan bagaimana untuk meluahkan cetusan luahan rasa hati kepadamu. Mungkin dalam pada yang sama aku sedar siapa diri aku yang sebenarnya.

Adakah aku harus menulis nurkilan ini melalui blog aku atau berdepan sahaja dengan dirimu. tapi bila aku fikir sedalam-dalamnya belum tentu aku memiliki kekuatan untuk bertentang mata walaupun hampir setiap hari kita berhubung melalui telefon.

Seandainya coretan aku ini menyinggung perasaan hatimu, seribu kemaafan dariku khas buatmu.. Perasaan cinta adalah fitrah manusia. Tapi aku takut untuk bercinta kerana aku tak yakin dengan diri aku sama ada aku bercinta hanya kerana nafsu ataupun untuk memilikimu hanya kerana Allah.

Hingga saat ini aku tidak mengerti kenapa aku terlalu baik terhadapmu, mungkin sifat diriku yang mana ibu dan ayahku mendidik aku supaya berbuat baik kepada semua orang. Ah, sungguh risau hati aku bila aku tersalah cakap tau membuat salah kepadamu kerana aku tak sanggup melihat kau teringgung, apatah lagi jika dirimu mendiamkan diri. Tak tentu arah aku!

Pernah suatu hari pabila aku di dalam wad, kau berikan masa kau kepadaku. Walaupun kita jauh tapi kau sentiasa menghubungi diriku untuk mengetahui perkembangan diriku. Bermula bertanya khabar, kau mengambil berat tentang diriku sehingga membuatkan aku tertanya-tanya.

Tidak terhenti disitu, aku dapat rasakan ada sesuatu yang tidak kena kepada diriku. Ingin aku meluahkan kepada kau yang aku inginkan sesuatu perhubungan yang jauh dan lebih mesra tapi aku kena fahami apa itu istilah bercinta. Mungkin kau kini bercinta dengan orang lain tapi aku? Pabila kau dan aku berhubung seringkali kau meluahkan rasa kecewa kau terhadap lelaki itu yang tidak menghargai diri kau. 



Tapi apa yang mampu aku katakan walaupun aku ingin bersama kau, aku ingin bercinta dengan kau. Mungkin ini membuatkan aku perlu membawa cermin di mana-mana supaya aku dapat cerminkan diri aku sendiri. Yang terdaya buatku hanyalah menenangkan kau dan memberikan kau nasihat. Mungkin sebagai seorang sahabat, itu yang terbaik untuk aku lakukan.

Di solatku,  aku berdoa agar perasaan sayangku ini tidak melambai-lambai dan melangkaui cintaku kepadaNya. Tapi aku semakin takut dengan kehadiran sayangku ini adalah satu anugerah ataupun menguji keimanan diriku. Allah...

Aku rela dengan persahabatan ini dan aku rela untuk berkorban demi melihat kau gembira dalam meneruskan perjuangan yang suci yang semakin jauh. Aku sentiasa memberikan doa supaya mengiringi di mana sahaja kau pergi dan apa sahaja situasi. Dan aku sentiasa berdoa agar kita berjaya mengecapi kejayaan cemerlang demi agama, keluarga, negara, dunia serta akhirat kelak. Semoga kita kekal menjalinkan jalinan ini. Ukhuwah fillah abadan abada..

Nurkilan : Abdul Razak Nordin a.k.a Ajak


2 comments:

Anonymous said...

try to be brave .. better face to face .. luahkan segala nye .. lepas tu tawakal pada allah.. mintak petunjuk .. insya allah , if die jodoh awak , allah akan permudah kan semua nye .. yang penting , percaya .. jodoh tu hnya allah yg taw .. anyway , nice song .. rasa tenang sangat masuk blog ni ...;)

ajakcintaillahi said...

Uik, awk.. thanx yeah view blog sy.. terharu kot! T_T
Aha, pasal yg tu.. insyaAllah kalo ah ade kekuatan sy ckp kat die.. lagi pun die dah ade pakwe lah.. tak perlu kot nak ganggu.. ^_^